zondag 2 augustus 2009

A morning at the flea market









































Wat is het toch heerlijk om zo nu en dan een ochtendje voor jezelf te hebben. Zo ben ik afgelopen zaterdag in alle vroegte naar Delft gereden voor de rommelmarkt. Vanuit Rotterdam is het een prachtige route door pittoreske dorpjes en langs oude boerderijen. Ondanks de vele kramen was het stil in Delft. De marktkooplui klaagden over de toeristen die dit jaar wegbleven. Vooral uit Amerika waren er dit jaar een stuk minder. Ik had soms echt de kramen voor mijzelf, terwijl het normaal gesproken dringen is!! Ik heb een aantal prachtige oude ansichtkaarten gevonden met chique dames en verliefde stelletjes erop. De kaarten uit de jaren twintig en dertig zijn bij mij favoriet! Ik ben vandaag gelijk naar de tuin gegaan om ze in het metalen hart te schuiven, dat ik in het tuinhuisje heb ophangen.
In de kringloopwinkel vond ik nog een gebloemde bonboniere uit grootmoeders tijd en een goudkleurig kitsch dienblad met roze, dat in de jaren zeventig in was. Ik kan mij nog herinneren dat wij zo'n zelfde dienblad van een vakantie in Italie meenamen als cadeau voor mijn oma! Het was toentertijd behoorlijk duur.
Als toetje heb ik lila en roze bloemen meegenomen die nu op mijn eettafel staan te pronken. Het boeket ziet er niet alleen prachtig uit, maar ruikt ook zooo lekker!!


It's quite delicious to have a morning to yourself now and then. Last Saturday I drove to Delft early in the morning to visit the flea market. It's a beautiful route through quaint villages and along old farms. There where lots of market stalls, but it was quiet....The mart merchants complained about the lack of tourists, especially from the USA. Sometimes I had the stalls all to myself. Which normally isn't the case! It can be terribly crowded. I found some old postcards with chic ladies and romantic couples on it. I specially like the cards from the twenties and thirties. They just look lovely! I went to the garden today to put them in the metal hart, which I bought earlier this year and is hanging on the wall of our little garden house. 
In the recycle shop I found an old bonbonierre and serving tray with gold and pink from the seventies. I can remember that when I went on holiday to Italy with my parents as a child, we took a tray like this with us as a present for my grandmother! At that time it was quite expensive!
While going home, I bought some pink and lilac flowers. They look beautiful at my dining table and smell heavenly!
Have a good week!
Madelief

10 opmerkingen:

  1. Dear Madelief,
    you found sooo many loveley pictures - with my postcards from the flea market i did right the same, as you did ;))!!! I think, you had a wonderful day in Delft and the flowers you bought, are sooo beautiful - i love this colours!!

    Have a very nice week, and thank you so much für your loveley words, Hugs Jade

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Madelief,wat is het toch leuk he zo zoekend naar die mooie dingen, en dan zulke mooi spullen te vinden, en jezelf dan zo'n mooi boeket kado te doen, dan kan je dag niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt het geweldig gehad. Fijn hoor. Ja je kan zien dat het overal stiller is dan normaa
    l Veel plezier met je spulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een heerlijk weekend. Ik vind je kaarten prachtig, die kom je niet zo vaak tegen. Wat een lief bloemetje op de bonboniere, zo leuk om dingen van vroeger terug te vinden. Volgens mij heb je een prachtig huis als ik zo een klein stukje van die mooie deuren zie..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Madelief,

    you have found beautiful old postcards...

    I had to laugh, as i saw the serving tray...
    as i was a child i also I went on holiday to Italy with my parents, we brought the same serving tray for my grandmother, isn't it funny...

    Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus je was alweer naar de rommelmarkt!!
    Leuk hoor je bloemetjes schaal!!

    Gek dat er zo weinig mensen waren!!

    Je boeket is ook heel erg mooi,je voelt je rijk met zoiets.Ik kan daar ook zo van genieten!!
    Ik heb meteen even een link geplaatst.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Madelief. Ik geef hier maar even antwoord op je vragen op mijn blog. Ja ik heb alle films gezien. Ik was gek op de bioscoop en die was indertijd bij ons om de hoek. We konden als kinderen stiekum achterom naar binnen ( we dachten stiekum maar de leiding wist het wel) en zagen daar massa's films. De cassieres en ouvreuses kenden me dus door de voordeur kon het ook. OP mijn 16e zijn we verhuisd en toen kreeg ik wat andere interesses. IK ging nog wel vaak bnaar de bios maar toen moest ik het gaan betalen. :)))Je zei ook dat je vaak vroeger met je opa oude films bekeek. Dat kan nu ook. Er zijn verschillende zenders op de kabel(weet niet of dat bij jullie ook is) die altijd oude films uitzenden.O.a TCM (Turner classical movies) draait altijd oude films. Zo is er ook nog MGM en Hallmark. Je kan de programma's meestal in je TV gids vinden. Leuk om zo nu en dan naar te kijken vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk blog met mooie foto's en verhalen!
    Ik ga je graag volgen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Madelief,
    You have a lovely blog that I'll be following.
    I also love to go to the fleamarket. LOVED the old postcards! Wonderful findings!
    Have a great night,
    Rosa from Portugal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I have two of those wooden trays. Mine are pink and gold and ALMOST tacky, but not quite. I've not displayed them yet, but you've given me courage.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for your lovely words.